Segons Eroski Consumer, el grafit invers del Moviment R és una de les 9 campanyes més originals per a fomentar el reciclatge.
La revista digital dedica un reportatge als anuncis i campanyes més originals sobre els avantatges de la separació dels residus per a facilitar-ne el seu reciclatge i valorització.
Els altres 8 exemples, gairebé tots procedents d'Euskadi, són:
El reciclatge en viu i en directe
Un apartament transparent al mig del carrer en què dos joves conviuen durant diversos dies a la vista dels transeünts. Ella, preocupada pel medi ambient, tractarà de convèncer el seu company perquè comenci a reciclar.Aquesta teatral campanya ha recorregut diverses localitats, promoguda pels ajuntaments respectius i les dues principals societats gestores del reciclatge a Espanya, Ecoembes i Ecovidrio.
La iniciativa s'ha pogut seguir en un bloc personalitzat a cada ciutat, com el de "Reciclatge a la vista", en les xarxes socials i a través d'un webcam on es podien veure en directe.
Supermentxu, la superheroïna de la neteja i el reciclatge
Una dona justiciera i de mitjana, disfressada de superheroïna es feia famosa a Internet (més de 27.000 visualitzacions complertes a Youtube) per un vídeo casolà en què recriminava un jove per no recollir els excrements del seu gos.En realitat, "Supermentxu" era una campanya de l'Ajuntament de Bilbao per recordar els ciutadans la importància del reciclatge i de mantenir nets els carrers.
Ekoshopper, l'assessor de compres ecològic
La Mancomunidad de San Marco, que agrupa deu municipis guipuscoans, posava a disposició de cent veïns un servei d'assessorament gratuït, els "ekoshopper", per realitzar una compra que generi menys residus.Aquesta campanya és una de les diverses i pioneres d'aquesta mancomunitat, com "Reciklarte", un concurs per convertir els contenidors de reciclatge en obres d'art.
L'objectiu de les iniciatives és elevar les taxes de reciclatge dels seus ciutadans fins a aconseguir l'objectiu de "residu zero".
Com distingir el vidre i reciclar bé
Ecovidrio va llançar una sèrie d'espots publicitaris en què, de forma còmica, explicava com distingir el vidre de les bombetes, de la ceràmica o dels gots de vidre.Aquests residus impropis, barrejats amb el vidre, perjudiquen el correcte reciclatge d'aquest material.
Què fer quan es fon un llum
Una noia que va a tot arreu amb la seva bombeta fosa perquè no sap què fer-ne. És la protagonista d'aquest anunci de Ambilamp, l'associació per al reciclatge de làmpades, que pretén conscienciar la ciutadania perquè dipositi els seus llums i fluorescents usats en els punts de recollida habilitats per al seu posterior reciclatge.Desembasura, fotodenúncies de residus
El web Desembasura (Desembruta) proposa a les ciutadanes i ciutadans crear el primer mapa de residus abandonats a partir de les fotos que enviïn i sol·licita persones voluntàries voluntaris per anar a netejar-los. Aquesta campanya de conscienciació per promoure el correcte tractament dels residus estarà activa durant 2012.Els seus impulsors són la Fundació per a la Prevenció de Residus, Retorna i l'obra social de Caja Madrid.
Una bossa de paper gegant
Una enorme bossa de paper verd, de 3 metres d'ample per 3,40 d'alt, que al seu interior ofereix un vídeo divulgatiu sobre els avantatges mediambientals d'aquest tipus d'envàs.És l'element més cridaner de la campanya "La bossa de paper", una iniciativa de fabricants de paper i de bosses de paper.
Planta un cartutx
Els habitants de Bilbao, Barcelona, Madrid, Sevilla, València i Saragossa competien per veure qui reciclaven la major quantitat de cartutxos de tinta d'impressora.La campanya, "Planta un cartutx", va ser una idea de l'empresa HP, que va tenir el seu seguiment a Internet i fins i tot un vídeo de rap amb alguns dels seus participants.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada