dissabte, 12 de novembre de 2011

DESPERTA! nova campanya europea pro eficiència dels recursos

 
Rodrigo, instal·lat a la nevera de casa teva, té molts consells sobre petites accions que pots fer per evitar el malbaratament

Fa tres setmanes, 17 d'octubre, ha tingut lloc la presentació de la nova campanya de la Unió Europea (EU) que cerca el mateix objectiu del COR, que el consum responsable i la correcta gestió dels residus es converteixi en un hàbit. Es tracta de la campanya , Generation Awake. Your choices make a world of difference! (les teves opcions ajuden a canviar radicalment la situació!)  

Escull, no compris irreflexivament
"Consumeix de forma diferent i reflexiona abans d'elegir" és el principal missatge de la campanya. Així, es recorda,  contribuiràs a preservar els recursos naturals, estalviaràs diners, reduiràs les conseqüències sobre el medi ambient i a construir un futur més sostenible

Una campanya 2.0 
Els principals instruments de la campanya són un vídeo (aquí sota el podeu veure subtitulat en castellà),



un lloc web multilingüe  i una pàgina a Facebook que convida les persones que la visiten a adherir-se a la Generation awake i a acceptar reptes com anar amb transport públic de forma exclusiva durant un mes, o utilitzar només bosses reutilitzables, o escurçar el temps de la dutxa...

El web, a través de les diferents pantalles animades o de la Guia, subministra molta informació i consells

Posem fil a l'agulla!
La campanya la va presentar, a Varsovia, Janez Potočnik, el Comissari europeu de Medi Ambient que va dir:
"En l'actual context de dificultats econòmiques i d'esgotament progressiu dels recursos, ha arribat el moment de començar a replantejar alguns dels nostres hàbits de consum. Un ús més racional dels recursos no només contribueix a la preservació del medi ambient, sinó que permet realitzar economies i reduir els costos empresarials. Es tracta de fer més amb menys. Tots podem aportar la nostra petita contribució, ¡Despertem! Posem fil a l'agulla!"

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada